سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 87 بهمن 25 , ساعت 11:8 عصر

چاکرای خورشیدی(مانی پوراکا) یا مانی پورا چاکرا) چاکرای شبکه خورشیدی یا مرکز ناف (همچنین به نامهای چاکرای طحال و معده و کبد نامیده می شود)

رنگ: زرد

عنصر:آتش                                                                                                               

حس :بینایی

تمایلات:درک و فهم

توانایی: برقراری ارتباط متقابل با دوستان

سمبل:نیلوفر ده پر

اندامهای وابسته بدن:قسمت تحتانی پشت، شکم؛ دستگاه گوارش، معده، کبد ،طحال ،کیسه صفرا، دستگاه عصبی خودکار(غیر ارادی)

غدد وابسته: پانکراس (کبد)

پانکراس نقش مهمی در هضم غذا دارد. هورمون انسولین ترشح می کند که در تنظیم خون و همچنین در سوخت و ساز کربوهیدراتها موثر است. آنزیمهایی که توسط پانکراس ترشح می شود در ایجاد تعادل چربیها و پروتئین بدن اهمیت فراوانی دارند.

این چاکرا به ما شادی و عزت نفس و گرما می دهد. چاکرای خورشیدی با دو سطح دیگر در ارتباط است. وقتی خوب و کافی کار کند بر جذب و تحلیل غذا تاثیر می گذارد،هضم را آسان و احساس سلامت جسمانی ایجاد می کند. همچنین به چشم هم مربوط است.تعجبی ندارد که وقتی احساس شادی و خرسندی می کنیم همه چیز درخشنده تر از حد عادی به نظر می رسد. این چاکرا به احساسات نیز مربوط است.در سطوحی احساسی ایجاد خوش بینی و خلاقیت و مناعت طبع و اعتماد به نفس می کند. وقتی فردی در بعد منفی بسر می برد،خشم و حالات تهاجمی در درون این چاکرا تشکیل می شود.

چنانچه چاکرای خورشیدی بیش از حد تحریک شود ،کمال طلب و زیاده خواه و سخت کوش می شویم.

وقتی تحرک آن کمتر از حد معمول باشد ما سر در گم می شویم، اعتماد به نفس خود را از دست می دهیم و احساس می کنیم اختیار زندگی از دستمان به در رفته است.

چاکرای سوم به عنصر آتش نسبت داده شده است و آتش جایگاه نور و گرما ،انر‍‍‍ژی و فعالیت و در سطح معنوی حالت تزکیه است.

مهمترین وظیفه چاکرای سوم تطهیر و پاکسازی امیال و آرزوهای چاکراهای پایین تر است.آگاهانه کنترل می کند و انرژی خلاقش را به کار می برد و نهایتاً غنای معنوی چاکراهای بالاتر را ممکن می سازد.

چاکرای سوم حامل احساسات ماست.

وقتی چاکرای سوم باز باشد احساس  روشن بینی ،شعف و رضایت درونی می کنیم. اگر چاکرای سوم قفل و یا مختل باشد یاس و اندوه و تا حدودی عدم تعادل احساس می کنیم.


پنج شنبه 87 بهمن 10 , ساعت 5:58 عصر
  AVSچیست؟  

       دستگاه AVS، یک سیستم نرم افزار کامپیوتری، جهت تصویر سازی هاله بر مانیتور است، که اساس آن بر اصول و مطالعات بیوفیدبک، روانشناسی رنگ ها، حوزه انرژی انسان و دانش ذهن - بدن بنا شده است. سیستم AVS از دستگاه حس گر دست برای اندازه گیری داده های بیوفیدبک، فعالیت الکتریکی پوست دست، قابلیت رسانایی الکتریکی پوست دست و دمای لحظه ای دست استفاده می کند. این داده های بیوفیدبکی، آنالیز و پردازش شده، با وضعیت انرژی احساسی ویژه ای مرتبط و به عنوان انرژی یا تصویر هاله فرد بر روی مانیتور نمایش داده می شود. علاوه بر این، بیو فیدبک از داده های اندازه گیری شده، برای رسم نمودار و چارت اطلاعاتی استفاده می کند، که عکس العمل ها و تغییراتی را که در هاله و چاکراها رخ داده را نمایش می دهند. در مطالعات اخیر بدن انسان، نشان داده شده است که فرکانس های بیو انرژی، عملکردی حیاتی و مهم را در زندگی ما دارند. بی آنکه ما این پدیده ها را درک کنیم، فرکانس های ضعیف و نا کار آمد می توانند تعیین کننده انرژی و سلامت فرد باشند. این دستگاه  نه تنها الگوی شخصیتی، بلکه حوزه فکری و تغییرات واقعی روزمره ی شخص را نیز نشان می دهد. اصولاً هر زمان که تغییرات روحی - احساسی یا انرژی یایی، در درون یا اطراف شخص ایجاد شود، هاله نیز تغییر می کند. بنابراین رنگ اصلی هاله فرد مطابق با افکار و احساسات می تواند تغییر یابد و گاهی با نمایش جالبی از رنگهای مختلف، در زمینه ی رنگ اصلی هاله ی فرد همراه می شود. علاوه بر این، دستگاه، فعالیت چاکراها را اندازه گیری کرده و درصد باز بودن هر کدام را نشان می دهد. در صورت لزوم این مرکز می تواند شما را در متعادل ساختن چاکراهایتان و بهینه سازی حوزه انرژی تان یاری نماید.

       ما در عصر شگفت انگیزی زندگی می کنیم، چرا که اطلاعات و انرژی، جنبه های پر اهمیت زندگی روزانه ی ما هستند. دنیای امروز، با آغاز انقلاب اطلاعات و الکترونیک، بسیار کوچکتر شده است. و ما به این حد از رشد رسیده ایم که واقعیت اتصال درونی با محیط پیرامونمان را بپذیریم. علم گویای این واقعیت است که، ما متشکل از اتم های مختلف، واحد های اطلاعات و انرژی هستیم، که در جهانی مملو از اطلاعات و انرژی و در یک سیاره تعاملی زندگی می کنیم، ما یک خانواده جهانی هستیم و از درون با کل هستی در ارتباطیم. اگر به درون خویش بنگریم، جهان وسیع و کشف نشده ای را می یابیم. مکاشفه ی جهان درون بدن، ذهن و روان، بزرگترین چالشی است که انسان با آن روبرو است. دنیای درونی ما، با واقعیت بیرونی ما اتصالی ژرف دارد . . . در این راه، تکنولوژی های پیشرفته ما را در این مکاشفه یاری می نماید. 

سیستم عکسبرداری از هاله و چاکراها (AVS) اطلاعات زیر را به ما ارایه می دهد:

·        رنگ زمینه هاله

·        اندازه ی کلی هاله

·        تفسیر رنگ زمینه ی هاله

·        شکل و اندازه ی چاکراهای اصلی

·        بالانس کلی هاله و چاکراها

·        تراز انرژی روح - ذهن - بدن

·        تراز انرژی و میزان فعالیت چاکراهای اصلی

·        تقارن انرژی های یین و یانگ (منفی و مثبت)

·        میزان آرامش و استرس جسم

·        میزان آرامش و استرس ذهن

·        میزان آرامش و استرس عواطف و احساساست

·        مقایسه سطوح انرژی فیزیکی، احساسی، ذهنی و شهودی

·        تجزیه و تحلیل رنگ زمینه ی هاله

·        ارتباط رنگ زمینه هاله ی با ویژگی های شخصیتی

·        ارتباط رنگ زمینه هاله ی با مسائل شغلی، حرفه ای و پیشه ای

·        ارتباط رنگ زمینه هاله ی با مسائل اجتماعی و اقتصادی

·        ارتباط رنگ زمینه هاله ی با مسائل سلامت و رشد

·  ارتباط رنگ زمینه هاله ی با مسائل فیزیکی، احساسی، روانی، ذهنی و روحی

و . . .

 دکتر مطلب برازنده - محمد امین

منبع:  http://drbarazandeh.blogfa.com/

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ