سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 11:21 عصر

........پاراسایکولوژی یعنی ماورائ روانشناسی. اولین قدمی که در این پاراسایکولوژی برداشته می شود و همه از آن آگاهی دارند مسئله هیپنوتیزم است. در هیپنوتیزم یک انسانی با انسان دیگری که در مقابل او نشسته ارتباط مغزی یا ارتباط موجی برقرار می کند و این از نظر روانشناسی قابل قبول است و هیچ کسی نمی تواند آن را انکار کند........مرحله دوم تله پاتی است.تله پاتی یعنی ارتباط از فاصله دور که انسانی با انسان دیگری در حالی که با هم فاصله مکانی زیادی دارند ارتباط برقرار می کنند.............ارتباط روحی با این دو اختلاف دارد این ارتباط از نوع دیگری است. در اینجا می بینیم که انسانی قادر است یک واقعیتی را که در یک هفته بعد اتفاق می افتد ببیند و به دقت بگوید و پیش بینی کند. منبع این ارتباط روح است .روح از بعد زمان و مکان خارج است بنا بر این گذشته و آینده برای او یکسان است ............الهام و اشراق فلسفه ایست که آدمی جسم خود را از کار می اندازد و بعد عقل خود را و نفس خود را ساکت می کند و قلبش و یا روحش

شروع به تجلی می کند و با روح ارتباط پیدا می کند. هنگامی که با روح ارتباط پیدا کرد قادر خواهد شد که حقیقت را درک بکند.(کتاب انسان و خدا اثر دکتر مصطفی چمران)

                             (  نقاشی از دکتر چمران )                                        نقاشی شهید دکتر چمران            


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 10:39 عصر

نیایش کشش روح است بسوی کانون غیر مادی جهان. نیایش عبارت است از تضرع ، ناله مضطربانه و طلب یاری و استعانت و گاهی یک حالت کشف و شهود روشن و آرام درونی و مستمر و دورتر از اقلیم همه محسوسات. نیایش پرواز روح است بسوی خدا و یا حالت پرستش عاشقانه ایست نسبت به آن مبدئی که معجزه حیات از او سر زده است.نیایش نمودار کوشش انسان است برای ارتباط با آن وجود نا مرئی، آفریدگار همه هستی، عقل کل ،قدرت مطلق ،خیر مطلق ، ..........حقیقت نیایش یک حالت عرفانی پر گدازی را مجسم می کند که در آن دل بخدا جذب میشود.

کمیت اندیشه و بیان آنجا که پای نیایش فرا می رسد در می ماند زیرا ، نیایش بلند ترین قله تعبیر را در پرواز عشق، از میان شب ظلمانی عقل ، پیدا میکند.

* کتاب نیایش اثر دکتر علی شریعتی* 

 

                                    سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی

                     



لیست کل یادداشت های این وبلاگ