سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 87 آبان 16 , ساعت 7:25 عصر

عسل یک واژه عربی است که در فارسی آن را انگبین می گویند و عبارت است از شهد گل ها که زنبور عسل توسط خرطوم کوچک خود آن را مکیده و از راه دهان به کیسه بسیار کوچک خود موسوم به کیسه عسلی وارد می کند.

وقتی میزان شهد جمع آوری شده به حدود 40میلی گرم رسید، گلها را رها کرده و به سمت کندو پرواز میکند. جالب اینکه برای تهیه یک کیلو عسل، زنبور باید شهد 10میلیون گل را جمع و به کندو حمل کند جا لب تر اینکه زنبور عسل خاصیت ثابت گلی دارد یعنی تا وقتی که مشغول جمع آوری شهد یک گل است روی سایر گلها نمی نشیند ‍‍‍!!!!!!!

در قرآن از عسل به عنوان یک داروی شفا بخش نام برده شده است.و در حدیثی از پیغمبر اکرم (ص) نقل شده است که عسل هزار و یک خاصیت داردو هزارو یک درد را شفا می بخشد و نیز در حدیث است که هر کس بخواهد شفا پیدا کند باید صبح ناشتا عسل را با آب باران مخلوط کرده بنوشد. اهمیت عسل در طب قدیم بیش تراز امروز بوده است. ابوعلی سینا فیلسوف و بزرگترین شخصیت پزشکی ایرانی یک هزار سال پیش در کتاب قانون پزشکی خود نسخه های زیادی بر پایه عسل و موم تجویز می کرده.

همچنین بقراط زیاد از عسل استفاده می کرده و در درمان اکثر بیماری ها از جمله زخم ها، عسل تجویز می کرده است.

عسل شامل قند هایی چون گلو کوز، فروکتوز و نیز مواد معدنی هم چون منیزیم،پتاسیم ، کلسیم، کلریدسدیم، گوگرد، آهن و فسفات می باشد، در عسل ویتامین هایی هم چون B6,B5,B3,B2,B1وCبر اساس کیفیت و نوع آن به نسبت های متفاوت دیده می شود.

مس ید و روی نیز در عسل وجود دارد .عسل خاصیت میکروب کشی دارد و یک ضد عفونی کننده طبیعی است.عسل خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند باعث بهبود زخم شود.

عسل غذایی مقوی و انرژی زاست و به کمک دیاستازهایش چربی های اطراف قلب را آب می کند.به همین دلیل مصرف آن به سالخورده ها و بیماران قلبی توصیه میشود.در ضمن برای درمان بیماری های دستگاه تنفسی و عفونت های ناحیه حلق نیز به کار می رود.و نیز خاصیت ضد التهابی دارد و با کاهش غلظت اسید معده جلو گیری میکند.

با مصرف عسل، سیستم دفاعی بدن در برابر استرس افزایش می یابد لذا می توان عسل را در یک برنامه غذایی سالم جای داد.عسل برای دندان پوسیدگی ایجاد نمی کند.

عسل براحتی هضم میشود برای همین حساس ترین معده ها میتواند آن را براحتی هضم کند.انرژی بالا و کالری پایین دارد.به سرعت در خون پخش می شودو به عملکرد بهتر مغز کمک می کندو مانع بروز خستگی می شود.عسل باعث تمیز شدن خون می شود و جریان خون را تنظیم و آسان کرده ومانع بروز مشکلات عروقی و تصلب شرایین میشود.عسل هرگز فاسد نمی شود.

                                                                                                           دانش یوگا


سه شنبه 87 آبان 14 , ساعت 1:58 عصر

‏‍‍‍‏        عملکرد موزون                                    

اگر چاکرای ریشه باز باشد و هماهنگ کار کند،رابطه جسمانی و عمیقی را با "زمین" تجربه میکنید و زندگی بارور است. انرژی حیاتی شما سالم خواهد بود. به زندگی وجودتان عمق خواهید داد. ویژگیهای زندگی تان دارای موفقیت، استحکام و قوت درونی خواهد بود.

عملکرد نا موزون

اگر چاکرای ریشه درست کار نکند و یا نا متعادل شود، افکارو اعمالتان عمدتا" حول محور مالکیتهای مادی و آسایش خاطر دور می زند.

افراط در مسائل احساسی و هیجانی، مثل غذای خوب، الکل ، سکس و غیره...میخواهید هر کار که دلتان خواست انجام دهید.بدون اینکه به نتیجه اش فکر کنید و در عین حال دستیابی به آنها برایتان مشکل خواهد بود.

اعمالتان عموما" حول محور موفقیت و نیازهای شخصی دور میزند و نسبت به خواسته های دیگران ناخودآگاه بی توجه هستید.

اگر دل مشغولیهایتان توسط دیگران یا شرایط مورد سواٌل قرار گیرد به راحتی ناراحت و آزرده می شوید. حتی گاهی بر افروخته و پرخاشگر خواهید شد.

امکاناتی برای پاکسازی و فعال ساختن چاکرای اول

لذت بردن از طبیعت

مشاهده رنگ قرمز آتشین خورشید به هنگام طلوع و غروب و یا تابش طلوع و غروب،این چاکرا را احیا و هماهنگ می کند و فضای بسته و محدود آن را باز می کند.

برای تماس با انرژی آرامش بخش، و حیات بخش سیاره مان از راه چاکرای اول، بر روی زمین به حالت لوتوس بنشینید و آگاهانه در رایحه آن نفس بکشید.

اگر بتوانید این دو تجربه را با هم تلفیق کنید بهترین تاثیر کل نگرانه را بر روی چاکرای اولتان خواهد داشت.

موسیقی درمانی

مناسب ترین موزیک برای فعال کردن چاکرای ریشه موسیقی است که ریتم یکنواخت و موکدی داشته باشد. موزیکهای قدیمی خیلی از قبائل بدوی بهترین این ریتم ها هستند.به منظور هماهنگ کردن چاکرای ریشه، از صداهای طبیعت می توانید بهره بگیرید.اگر به اصل آن دسترسی ندارید،می توانید از نوار های ضبط شده استفاده کنید.

رنگ درمانی

چاکرای اول با رنگ قرمز روشن فعال میشود.

جواهر درمانی

عقیق ،سنگ آهن،ژاسب قرمز،نارسنگ ومرجان قرمز و یاقوت تقویت کننده این چاکرا هستند.

رایحه درمانی

بوی تند روغن چوب سدرو روغن میخک کمک میکند تا گره های درون چاکرای ریشه باز شود. یوگا هاتا یوگا و کندالینی یوگا                                                                    

                                                     منابع:چاکرا درمانی        شلیلا شارامون

                                                                                           شفای هاله            والتر لوبک

                                                                                          هاله نورانی           ریچارد وبستر


سه شنبه 87 آبان 14 , ساعت 1:51 عصر

چاکراها مراکز هفت گانه قدرت هستند که در طول ستون فقرات در کالبد اثیری قرار دارند که در یوگا آنها را پرانا یا،نیروی حیات، می نامند که از میان شبکه ای از مجراهای باریک بنام نادی (  nadi ) در سراسر بدن جریان دارد.

این مراکز انرژی واقع در خط میانی بدن ، برای تنظیم فرایندها انرژی حیات درهمه سطوح،اهمیت حیاتی دارند.

این هفت نقطه انرژی مراکز عصبی هستند که انرژی های فیزیکی و ذهنی و احساسی و روحی را جذب و پخش می کنند.

محل قرار گیری چاکراها                         

1-      جاکرای یک یا چاکرای ریشه که محل آن در انتهای ستون فقرات است.

2-      چاکرای دو یا چاکرای خاجی که تقریبا" سه انگشت زیر ناف قرار دارد.

3-      چاکرای سه یا چاکرای خورشیدی که همسطح شبکه خورشیدی واقع شده است.

4-      چاکرای چهار یا چاکرای قلب که در خط مستقیم با قلب و بین دو کتف قرار دارد.

5-      چاکرای پنج یا چاکرای گلو که هم سطح گلو است.

6-      چاکرای شش یا چاکرای پیشانی که کمی بالا تر از ابروها و وسط پیشانی قرار دارد.

7-      چاکرای هفت یا چاکرای فرق سر که در بالای سر قرار دارد.

معرفی چاکرای یک

                                                                                         

چاکرای اول یا چاکرایا(مولادهارا) که به چاکرای مرکز ریشه یا چاکرای پایه یا مرکز دنبالچه معروف است.

واژه ی سانسکریت مولاد هارا به معنای "حمایت" است.

رنگ: قرمز

عنصر: خاک

حس: بویایی

تمایلات: تماس جسمانی

توانایی: اندیشه قبل از عمل

راهنما: مادی                                            

غدد وابسته:غدد فوق کلیوی

چاکرای ریشه انرژی حیات را تشکیل میدهد و ما را سفت و محکم بر زمین نگه میدارد.این چاکرا باعث میشود ما احساس شادابی و چالاکی کنیم و سرشار از انرژی باشیم و در سطح احساسی به ما جراٌت میدهد.

چاکرای ریشه بر حس بویایی و قسمتهای محکم بدن مانند دندانها و استخوانها و ناخنها نظارت دارد.

هنگامی که جاکرای ریشه تحریک شود ممکن است ما سلطه جو،خود محور یا معتاد به پول و تمایلات جنسی شویم.

یک راه بسیار عالی برای افزایش رشد هماهنگ چاکرای ریشه،یاد گرفتن یک هنر رزمی(جودو،کاراته،وینگ چون،کونگ فو،تای چی چوان وغیره ) است.

این مرکز انرژی با استخوانها ،ناخنها،دندانها،قدرت حیاتی خون و تمام اختلالهای مزمن و بلند مدت سلامتی و همچنین با توانایی سر حال آمدن بعد از تنش ،رابطه نزدیک دارد. رانها و پا ها با این چاکرا ارتباط نزدیک دارند.

چاکرای ریشه بنیان نیروی حیاتی تمام چاکراهای بالاتر را تشکیل می دهد و سر چشمه نیروی حیات است.

ساشومنا،آیدا و پینگالا سه کانال اصلی انرژی بدن نیز از این چاکرا شروع می شوند.

از این چاکراست که دانش انباشته شده نا خود آگاه جمعی دست یافتنی میشود.


سه شنبه 87 آبان 14 , ساعت 10:55 صبح

بارها از عشق به خداوند شنیده ایم .

عشق از نه عنصر اصلی تشکیل شده است،

  بردباری : "عشق بردبار است"

مهربانی: "مهربان است"

سخاوت:" عشق در آتش حسد نمی سوزد"

فروتنی:" غرور ندارد"

ظرافت:" عشق اطوار ناپسندیده ندارد"

تسلیم:" نفع خود را خواهان نیست"

تسامح:" خشم نمی گیرد"

معصومیت:" سوء ذن ندارد"

صداقت:" از ناراستی شاد نمی شود اما با راستی به شعف می آید"

عشق می ورزیم چرا که او نخست به ما عشق ورزید.

ما همه تجلی عشقیم.

به او ، به خودمان ، به همه عشق بورزیم

اینگونه است ،قلب ما اندک اندک دگرگون می شود در عشقی که نثار ما شده غور کنید ،و در میابید که چگونه عشق بورزید.

عشق، عشق می آفریند.

پائولوکوئیلو           


سه شنبه 87 مهر 16 , ساعت 3:33 عصر

پرانیک هلینک (شفای پرانیک ) چیست ؟

شفای پرانیک یک دانش و هنر دیرینه شفایابی است که "پرانا" یا "کی " یا "انرژی حیاتی " را برای شفای تمام بدن فیزیکی بکار میگیرد . همچنین بکارگیری " کی " وماده " بیو پلاسمیک " بدن بیمار را نیز شامل می شود . به آن  "چی کنگ " درمانی ( درمان با کی ) ، شفای روانی ، شفای حیاتی ، درمان لمسی ، تماس دستها، درمان مغناطیسی، شفای با ایمان ، شفای کاریسماتیک (کاریسما : جذبه فردی) نیزگفته می شود.  

    آیاتاکنون باافرادی برخورد داشته ایدکه صحبت با آنها درشما احساس خستگی ، خواب آلودگی ، وحتی افسردگی ایجادکند ؟ از دیگر سو ، گاهی افرادی را ملاقات می کنید که پس از تعامل با آنها احساس خوشی و شادمانی کنید. اینها نمونه هایی هستند از جابجایی انرژی از سطح بالا تر به سطح پایین تر. شفای پرانیک براساس همین اصل بنانهاده شده است . که دربرگیرنده جابجایی توان زندگی یا انرژی حیاتی برای شفای بدن می باشد.

  درمان پرانیک براین سیاق پایه گذاری شده است که اگر درمانگر پرانیک ، دستورات آموخته شده در دوره را دنبال کند، نتایج از پیش تعیین شده را درپی خواهد داشت . شخص نیازی به صرف زمان معینی برای اجرای شفای ماورایی ندارد. نه به توانایی شفا بخشی مادرزادی ویژه نیازی هست نه به روشن بینی برای درمان .

 شفای پرانیک بردواصل پایه گذاری شده است :

اصل بازیابی خویشتن و اصل پرانا یا انرژی حیاتی

 اصل بازیابی خویشتن :

اساسا بدن ، دریک شرایط معینی قابلیت درمان خودرا دارد اگرشخصی دچار جراحت یا سوختگی شده باشد، بدن درطی چند روز تایک هفته خود را درمان و بازیابی می نماید ، به بیان دیگر حتی اگر شما در زخم یا سوختگی آنتی بیوتیک هم بکار نبرید، بدن خود آن را ترمیم خواهدکرد ؛ و اینچنین است روبرویی با عفونتهای ویروسی ، حتی اگر فرد در اثر عفونتهای ویروسی به سرفه یا سرماخوردگی مبتلا شود، عموما بدن درطی یک یادو هفته بدون درمان خودراباز خواهدیافت .

اصل انرژی حیاتی

بدن برای ادامه وجود و زندگی ، به پرانا (چی یا انرژی حیاتی )نیازمنداست . روند شفا (درمان ) می تواند با افزایش انرژی حیاتی بر بخشهای تحت تاثیر واقع شده ، یا بر کل بدن ، تسریع یابد . روشنایی می تواند برفرایند شیمیایی تاثیرگذار باشد واین اساس عکاسی می باشد. الکتریسیته نیز هنگامی که ازیک رسانای الکتریکی می گذرد یک فرایند شیمیایی را سبب می گردد و این همان قاعده برق-کافت می باشد  به همین نحو، انرژی پرانیک نیز میتواند واکنشهای شیمیایی بدن را شتاب بخشد.سرعت روند درمان ، هنگامی که انرژی پرانیک به عضو تحت درمان میرسد ، بطور اصولی وکامل ، یادرطی چند نوبت افزایش می یابد. 

 

 

استاد چاو کوک سوی، کاشف پرانیک هلینگ مدرناستاد چوا کوک سوی ، کاشف پرانیک هلینگ پیشرفته
چهارشنبه 87 مهر 10 , ساعت 12:11 صبح

عید سعید فطر مبارک



لیست کل یادداشت های این وبلاگ