سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 87 دی 8 , ساعت 8:50 صبح

دوستان!

اکنون شهیدان رفته اند و ما عذادار و سوگوار آن عزیزان هستیم. امروز شهیدان پیام خویش را با خون گذاشتند و رودر روی ما نشستند تا نشستگان تاریخ را به قیام بخوانند.

در فرهنگ ما ،در مذهب ما ، در تاریخ ما، تشیع عزیزترین گوهرهایی که بشریت آفریده است، حیات بخش ترین ماده هایی که به حیات بخش ترین ماده هایی که به تاریخ ، حیات و تپش و حرکت می دهد، و خدایی ترین درسهایی که به انسان می آموزد که می تواند تا «خدا » بالا رود نهفته است.

ما وارث عزیزترین امانت هایی هستیم که با جهادها و شهادتها و با ارزشهای بزرگ انسانی در تاریخ اسلام،فراهم آمده است،وما مسئول آن هستیم که از خود امتی بسازیم از خویش تا برای بشریت نمونه باشیم.

و اکنون حسین با همه هستی اش آمده است که در محکمه تاریخ در کنار فرات شهادت بدهد، به سود همه مظلومان تاریخ.

با علی اکبر شهادت بدهد!

وشهادت بدهد که در نظام جنایت، و در نظامهای جنایت چگونه قهرمانان میمردند.

وبا خودش شهادت بدهد!

وشهادت بدهد با زینبش!

و با کودک شیرخوارش!

و حسین با همه هستی اش آمده است تا در محکمه جنایت تاریخ بسود کسانی که هرگز شهادتی به سودشان نبوده است و خاموش و بی دفاع می مردند، شهادت بدهد.

دوستان!

یکی از بهترین و حیات بخش ترین سرمایه هایی که در تاریخ تشیع وجود دارد،شهادت است.

این که حسین فریاد میزند ،آیا کسی هست که مرا یاری کند؟ انتظار حسین را از عاشقانش بیان می کند، و دعوت شهادت او را به همه کسانی که برای شهیدان حرمت و عظمت قائلند اعلام مینماید.

اما این دعوت پیرو میخواهد و نه اینکه فقط اشک بخواهد.

حسین یک درس بزرگ تر از شهادت به ما داده است و آن نیمه تمام گذاشتن حج و به سوی شهادت رفتن است.حجی که همه اسلامش، اجدادش وپدرش برای احیای این سنت، جهاد کردند این حج را نیمه تمام می گذارد و شهادت را انتخاب می کند.او می خواهد به همه مومنان به سنت ابراهیم بیاموزد که اگر امامت نباشدو اگر رهبری نباشد و اگر هدف نباشدو اگر حسین نباشد واگر یزید باشد، چرخیدن بر گرد خانه خدا ،با خانه بت مساوی است،وقتی از صحنه حق و باطل زمان خویش غائبی هر کجا می خواهی باش!

شهادت حضور در صحنه حق و باطل همیشه تاریخ است.ا

اکنون حسین حضور خودش را در همه عصر ها و در برابر همه ی نسلها، در همه جنگ ها و جهادها در همه صحنه های زمین و زمان اعلام کرده است، در کربلا شهید شده تا در همه نسلها و عصرها بعثت کند. وتو و من باید بر مصیبت خویش بگرییم که حضور نداریم.

اینک پیام شهیدان را بشنو، بشنو که گفته اند: کسانی می توانند خوب زندگی کنند که می توانند خوب بمیرند.

و بشنو رسالت زینب را پس از شهادت که:   

«آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند، باید کاری زینبی کنند وگر نه یزیدی اند»!                ع.شریعتی

رسیدن ماه خون و شهادت تسلیت باد



لیست کل یادداشت های این وبلاگ