سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سه شنبه 89 تیر 22 , ساعت 8:26 عصر

به نام زیباترین

آیا تا بحال دقت کرده اید که وقتی احساس خوبی در مورد خود دارید در نظر شما بقیه خوب بنظر می رسند؟

جهان بازتاب خود ماست.وقتی به خود عشق می ورزیم،همه بنظر ما دوست داشتنی می آیند.

منشا تمام افکار ما چگونه دیدن خویش است.موفقیتها ، شکستها ، افکار ما در باره خودمان ؛واکنش دیگران نسبت به ما تصویری است که خود ما از خویش در ذهن داریم.تصویر ذهنی ماست که تعیین می کند دنیا را چقدر دوست داریم و چقدر در زندگی موفق هستیم. دکتر ماکسول مالتز می گوید: هدف تمام روان درمانی ها تغییر تصویریست که فرد از خویش دارد.تصویر ذهنی انسان از خویش مانند یک ترموستات عمل می کند.رفتارهای ما در دامنه محدود این تصویر رقم می خورد. تعیین کننده ارزش ما تصویر ذهنی ماست.شما سزاوار عشق و احترام هستید.هسته مرکزی تمام انسانها حقیقتا زیباست. و همه انسانها دارای ظرفیتهای عشق ورزیدن و انسان بودن را دارند. شما با ارزشید و سزاوار بهترین رفتارها.

قدرتی بس عظیم در روح و روان انسان وجود دارد. ما همیشه می شنویم و به کرات خوانده ایم که اعمال ما نتیجه افکار ماست و بار ها و بارها این مسئله به ما ثابت شده است و شاید بارها شاهد این بوده ایم اما توجهمان نسبت به مسئله آنقدر نبوده که بتوانیم به وضوح ببینیم.قدرتی که براثر فکر روی اعمال ما تاثیر دارد دو سویه عمل می کند یعنی اگر مشتاق دیدن موفقیتها و خوبی ها و...........باشیم همین نتیجه را می دهد و اگر بخواهند موفقیت ها و شادی ها و......را ببینیم همان را می بینیم.شاید عده ای از شما با نام آقای ایموتو آشنا باشید. ایشان تاثیر کلام مثبت وتاثیر لبخند مردم و ابراز احساسات آنان و افکار را بر بلور های آب مشاهده کرد و نتیجه آزمایشات خود را در اختیار ما قرار داد.

ایشان ثابت کرد که آنچه در قلب ما می گذرد، بر روی کل حیات و خلق دنیای فردای ما تاثیر دارد.انسان در صد زیادی از آب تشکیل شده است.حدود 70% وزن بدن ما را آب تشکیل می دهد. حال شما قضاوت کنید که در حالی که یک کلمه بر روی مولکول آب چنین تاثیری دارد بر روی ما که حجم زیادی از آب تشکیل شده ایم چه تاثیری دارد.وقتی ارسال انرژی عشق چنان اثری بر یک مولکول آب می گذارد.چگونه ما دریغ کنیم عشق خود را نسبت به خودمان و دیگران؟

آقای ایموتو می گوید«بلورهای آب درسهای زیادی به من می آموزد»یکی از اسرار زندگی سالم این است که نسبت به زندگی ذهنیت مثبت داشته باشیم. هر گاه از کاری لذت ببریم در آن کار موفق می شویم.اگر برای رشد یک دانه محیطی مناسب و زیبا ایجاد کنیم آن محصول بسیار خوب خواهدشد.تصاویری که آقای ایموتو از نتایج کلام مثبت بر روی بلورهای آب ارائه داده نمایانگر این مطلب است که کلمات زیبا را بجای کلمات نا مناسب بکار بردن نتایجی بسیار خوب بدنبال دارد.یک مشاور پر آوازه ژاپنی از روش «پرورش نکات مثبت » در مورد کارمندان شرکتها می گوید:در این روش نکات مثبت تقویت و نقاط ضعف کنار میروند.کلماتی که باعث تشکیل بلورهای زیبا در آب جاری در سراسر بدن ما می شوند کلماتی است که وجود ما را سر شار از آرامش و صفا می کند.

قدرت کلام در احیای حیات بسیار قدرتمند است.در مورد سپاسگذاری و تاثیر آن در رسیدن به نتایج بسیار موفق شنیده اید.هر چیزی که در عالم وجود دارد دارای فرکانس مخصوص به خود است.که ارتعاش آن می تواند اثرات مختلفی داشته باشد.ارتعاش افکار ما تاثیر بسیار زیادی بر جهان دارد.چقدردریافت یک کلمه مهر آمیز شما را به وجد می آورد؟ ببینید یک بلور آب پس از دریافت یک کلام زیبا چگونه زیبا می شود.

عشق و قدر دانی باعث بوجود آمدن شادمانی می شود.اینکه چقدر شاکر خداوند هستیم و جقدر عاشقانه به همه چیز نگاه می کنیم باعث بوجود آمدن ارتعاشلت شادی در بدنمان می شود.شرایط روحی ما بر آبی که 70% بدن ما را تشکیل می دهد تاثیر بسزایی دارد.پس بیایید مثبت بگوییم....زیباببینیم......مثبت بیاندیشیم و سپاسگذار باشیم.

راه رهایی جهان «عشق و قدر دانی» است.

 

 

 


جمعه 89 تیر 18 , ساعت 10:29 عصر

 

مبعث رسول مهر و محبت بر شما مبارک.

 


جمعه 89 تیر 4 , ساعت 12:43 عصر

 خدایا:

مسئولیتهای شیعه بودن را که علی وار بودن و علی وار زیستن و علی وار مردن است و علی وار پرستیدن و علی وار اندیشیدن و علی وار جهاد کردن و علی وار کار کردن و علی وار سخن گفتن و علی وار سکوت کردن است تا آنجا که در توان این بنده نا توان است همواره فرا یادم آر.........

نیایش:د.علی شریعتی

ولادت مولود کعبه بر همه عاشقان راهش مبارک 


پنج شنبه 89 تیر 3 , ساعت 5:16 صبح

آن گاه که فردی احساسی را در خود پرورش دهد تا بتواند کاری یا هنری را بهتر از دیگران انجام دهد، با دنیایی جدید روبرو می شود.

کسانی که مشتاقند گامی هر چند کوچک در راه درک این عالم بردارند بایستی تلاش کنند. این افراد باید حس هایی را در خود پرورش دهند تا بتوانند به گونه ای بیشتر از دیگران ببینند و درک کنند تا با دنیایی جدید و جذاب آشنا شوند. برای این منظور لازم است شناخت خود را در مورد استعدادهای نهفته در درون گسترش دهند. آن گاه آنچه که قبلا به ظاهر از نظرشان مخفی بود آشکار می شود و بهتر از قبل می توانند آنها را ببینند، بشناسد و درک کنند و با دنیایی بی کران که هر چقدر بیشتر در آن گام بر دارد و پیشتر برود، زیباتر و مأنوس تر می نماید، آشنا شوند. برای شناخت این استعدادهایی که در درون ما نهفته اند و کم و بیش با آنها آشناییم، باید با علومی که برای رسیدن به این شناخت ما را یاری می کنند آشنا شویم.                                                        

یکی از این علوم علم چاکراهاست که در مورد آن بسیار گفته اند

و بسیار نوشته اند و مطالعه آن ما را در شناخت بهتر خودمان یاری می کند.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا افراد اینقدر با هم تفاوت دارند؟و یا چرا روزی از نظر ذهنی، روحی و روانی با روز دیگر تفاوت داریم؟ داشتن اطلاعات در مورد چاکراها و نحوه عملکرد آنها شما را در این زمینه یاری می دهد.

قبلا در مورد سه چاکرای پایینی صحبت شد و اینجا چاکرای چهارم توضیح داده می شود:

چهارمین مرکز در ناحیه قلب واقع است و 12 موج یا 12 گلبرگ دارد. سبز رنگ است و چاکراهای بالایی را به چاکراهای پایینی مرتبط می کند. ویژگی های کلی آن عبارتند از:

                                                                                                

نام --> آناهاتا چاکرا

مکان --> چاکرای قلب

رنگ --> سبز، رنگ ها صورتی و طلایی هم به آن اطلاق شده است.

عنصر وابسته --> هوا

حس مربوطه --> لامسه

نشانه آن --> لوتوس 12 پر

اصل اساسی --> از خود گذشتگی

اندامهای وابسته --> قلب، بالای پشت، قفسه سینه، پایین ترین قسمت ریه، خون و دستگاه گردش خون، پوست

غده وابسته --> تیموس ( این غده تنظیم رشد و کنترل سیستم لنفاوی را به عهده دارد و همچنین محرک و کنترل کننده سیستم ایمنی است)

 

چاکرای قلب مرکز سیستم کل چاکراهاست و سه مرکز پایین تر را که مراکز فیزیکی و احساسی هستند به سه تای بالایی که مراکز ذهنی و معنوی اند وصل می کندو در اینجا به ظرفیت همدلی خود با دیگران و سازگاری با آن پی می بریم. از راه این مرکز انرژی زیبایی های طبیعت و همچنین هارمونی موجود در موسیقی هنرهای تجسمی و شعر را درک می کنیم.

هدف چاکرای چهارم رسیدن به وحدت کامل از راه عشق است. تمام آرزوهایی که برای ارتباط صمیمی و عمیق، یگانگی و هماهنگی و عشق داریم، حتی زمانی که غم به سراغمان می آید، درد یا ترس جدا شدن و از دست دادن عشق و علاقه، منشأ تمام ان ها چاکرای قلب است.

وقتی چاکرای قلب در وضعیت کاملا پاک و باز باشد، این چاکرا حقیقت و عشق بدون شرط را شکل می دهد، عشقی که صرفا به خاطر خودش وجود دارد، نه مالکیتی است و نه از دست دادنی است.

این چاکرا وقتی با چاکراهای بالاتر مرتبط می شود این عشق به عشق الهی تبدیل می شود که ما را از حضور الهی در تمام خلقت اگاه می سازد و به سوی وحدت با هر آنچه که در جهان وجود دارد راهنمایی مان کند. یک چاکرای قلب باز می تواند خود به خودی تأثیر شفابخش و دگرگون کننده بر روی دیگران داشته باشد. چاکرای قلب رنگ سبز و صورتی و گاهی طلایی ساطع می کند. رنگ سبز روشن نشان دهنده سلامت کامل است در حالی که هاله طلایی مخلوط با صورتی نشاندهنده وجود شخص در عشق پاک و فداکارانه (( الهی )) است.

چاکرای قلب وقتی کاملا باز شود و هماهنگ با دیگر چاکراها کار کند، شما را به کانال عشق الهی تبدیل می کند. در این حالت شما می توانید به راحتی دیگران را شفا بخشید، گرمای طبیعی، صمیمیت و شادی نثار کنید. در شما نیز احساس شادی و سرور و اطمینان بوچود می آورد و میل به کمک کردن به طور طبیعی به سراغتان می آید و هر کاری را از صمیم قلب انجام می دهید.

احساس سرزندگی و شادابی می کنید و زندگی را مظهر لایزال الهی می بینید.

برای پاک سازی و فعال کردن چاکرای چهارم:

پیاده روی آرام در فضای سبز و لذت بردن از طبیعت، نگاه کردن به گلهای صورتی یا لطافت و زیبایی یک آسمان صورتی رنگ در سلامت انرژی های چاکرای چهارم مؤثر است. هر نوع موسیقی کلاسیک، مدرن یا موسیقی های مذهبی شرقی و قدیمی غربی که هماهنگ با کیهان باشد برای چاکرای قلب مؤثر است و چاکرای قلب را بیدار می کند.

صدای Ah مختصر چاکرای قلب است. این صدا مانند صدای بچه هاست

 

که گفتن این کلمه پذیرشی همراه با عشق بدنبال دارد.

رنگ مناسب و مؤثر برای این چاکرا رنگ سبز و صورتی است که صلح و آرامش درونی را به ارمغان می آورد. رنگ سبز به روح و جان حیات تازه ای می بخشد و انرژی تازه ای می دهد. امواج صورتی گرفتگی قلب را باز می کند و احساس عشق و مهربانی و شادی را زنده می کند.

سنگ مناسب آن کوارتز قرمز، تورمالین( قرمز مایل به صورتی،گاهی تورمالین رگه های سبز دارد اگر این ترکیب کنار هم باشد برای این منظور مناسب تر است.)، کان زایت ( صورتی ملایم) ، زمرد( سبز و بنفش است و صلح و آرامش درونی را بدنبال دارد و سرشار از انرژی سلامتی است)، یشم ( هماهنگی و تواضع را به همراه می آورد و فرد را ریلکس و آرام می کند و به داشتن خوابی آرام کمک می کند.

عطر گل سرخ برای این چاکرا بسیار مناسب است و موجی از عشق و آرامش به قلب می بخشد. عطر گل سرخ شفا بخش   آزرده دلی است.

فرم یوگایی مناسب برای این چاکرا باکتی یوگا است.

* قلبتان سرشار از زیبایی و مهربانی و نور باد*

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ